شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

وی افزود: زکات یکی از عباداتی است که پرداخت آن به قصد قربت نیاز دارد و اثر تربیتی عمیقی در روح انسان می‌گذارد.


رییس شورای زکات شبستر جمع آوری ۶میلیارد ریال زکات در سال گذشته را عملکرد مطلوب بیان کرده و گفت: طبق برنامه ریزی پنجساله انجام شده پیش بینی می‎شود امسال بیش از ۱۰میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان شبستر جمع آوری شود.

وی ادامه داد: اگر ما برای مردم وپرداخت کنندگان زکات خدمات بیشتری ارائه کنیم و مصارف و راه های هزینه زکات را معرفی کنیم ، بیشتر به پرداخت زکات تشویق می شوند.


رئیس شورای زکات شهرستان شبستر فلسفه وجوب زکات را پشتوانه برای رفع مشکلات اجتماعی بیان کرده و تاکید داشت: آزادی زندانیان غیرعمد از منابع و ظرفیت زکات باید مورد توجه قرار گیرد و در برنامه دبیرخانه شورای زکات قرار گیرد.


حسن مستفید در شورای زکات شهرستان شبستر گفت: یکی از کارهای بزرگ و مهم ترویج فرهنگ زکات در جامعه است و همه باید ضرورت و اهمیت کار را بدانند.


فرماندار شبستر با بیان اینکه تبلیغات عامل بسیار مهم در زمینه ترویج و تقویت باور های دینی در بین مردم خواهد بود و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نشر فرهنگ زکات است تاکید کرد: تشویق و ایجاد انگیزه باعث حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله زکات می شود به همین دلیل وظیفه مسئولین سنگین است.


مستفید یادآور شد: توسعه فرهنگ زکات باعث از بین رفتن فقر و بی عدالتی در جامعه می شود.


وی تصریح کرد: در این راستا علاوه بر روحانیون وظیفه مسئولین ذی ربط بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلای روستا که با تقویت شوراهای زکات روستایی در توسعه فرهنگ زکات تلاش کنند.


مستفید اظهار داشت: نحوه جمع آوری، فرهنگ سازی و آمار تجمیع زکات در سطح شهرستان شبستر مورد توجه و قابل قبول بوده و می توان با همکاری هر چه بیشتر مسئولین ذی ربط و مردم رشد خوبی را شاهد بود.


شایان ذکر است در سال۹۶ از سطح شهرستان شبستر ۶میلیارد ریال زکات جمع آوری شده و در ساخت ۸ واحد مسکونی، ۷۰۰سبد غذایی، ۶۵۰مساعدت نقدی، ساخت ۲باب امامزاده و غسالخانه، کمک هزینه جهیزیه، درمان و تحصیل صدهها نفر هزینه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی