شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

امام جمعه محبوب شهرستان شبستر:

عملکرد ستاد زکات و رشد جمع آوری زکات

نسبت به سالهای قبل بسیار چشم گیر و شایسته تقدیر است.

جلسه شورای زکات


حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده در جلسه شورای زکات شهرستان شبستر گفت: مردم متعهد و متدین و تابع قران و دستورات اسلام هستند و این زمینه را برای رشد جمع آوری زکات محیا می کند. اگر مباحث و موارد دقیق برای من تبیین و اطلاع رسانی شود حتماً همکاری موثری انجام می گیرد.

وی افزود: رعایت اصول شرعی، نظر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و همچنین دقت در اجرای قانون و تصمیمات متخذه در شورا برای همه کسانی که در جمع آوری و هزینه کرد زکات سهیم هستند ضروری است.

رئیس شورای زکات شهرستان شبستر با بیان اینکه:  به نظر کلیه مراجع معظم تقلید و نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) زکات فطره تا ظهر عید فطر و تاکیدآ و احتیاطاً بین فقرای محل توزیع گردد تصریح کرد:  مرّ قانون و شرع باید برای موسسات خیریه و هیات امنای مساجد گفته شود، بنده بیشتر از برخورد قهری به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اعتقاد دارم.

امام جمعه شبستر با تاکید بر اینکه:  توجیه و آموزش موسسات خیریه باید توسط خود مراکز صادر کننده مجوز و نظارت کننده در اسرع وقت انجام گیرد. افزود: جمع آوری هماهنگ و سازماندهی شده با صندوقهای متحدالشکل هم جنبه قانونی دارد و هم جنبه امنیتی؛ خیلی باید روی این مسئله تاکید و دقت شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۵
zakat shabestar



اطلاعیه ستاد زکات


♦️اطلاعیه شورای زکات♦️


هرگونه جمع آوری زکات فطره بدون اخذ مجوز کتبی ازشورای زکات غیرقانونی بوده و موردپیگیری قرارخواهد گرفت.


▪️تنها مرجع شرعی و قانونی جمع آوری زکات فطره،دبیرخانه شورای زکات میباشد▪️

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۵۵
zakat shabestar

با حضور معاون مدیرکل زکات کشور و رئیس اداره زکات استان

بازرسی اسناد مالی و بایگانی زکات انجام گرفت:

تایید عملکرد مطلوب و شفاف زکات شهرستان شبستر

در سال مالی 1395 



با حضور علی اصغر حس آبادی معاون مدیرکل امور اجرائی زکات کشور و حجت الاسلام والمسلمین قاسم محمدزاده رئیس اداره زکات استان آذربایجانشرقی اسناد مالی و بایگانی زکات شهرستان شبستر مورد بازرسی قرار گرفت.
بازرسین عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر را در امر تحقق برنامه عالی ، شفافیت اسناد مطلوب و در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بسیار خوب توصیف کرده و مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۵۷
zakat shabestar

بروشور زکات



با کیفیت عالی جهت چاپ

(جهت دسترسی به فایل با کیفیت اصلی روی عکس کلیک کنید)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۵۶
zakat shabestar