شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شبستر از برگزاری جلسه شورای زکات بخش صوفیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی ، امیر شبان شبستری با اعلام این خبر افزود : اولین جلسه شورای زکات بخش صوفیان در سال جاری با حضور تمامی اعضاء در محل دفتر بخشداری شهر صوفیان از شهرهای توابع شهرستان شبستر برگزار گردید.


حجت الاسلام مردانی پور امام جمعه شهر صوفیان به عنوان رئیس شورای زکات این بخش نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات مسئولین و تمامی اعضاء زکات بخش صوفیان به ویژه ازکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شبستر اظهار داشت: از مهمترین دستورات اسلام همچون اقامه نماز ، ادای زکات است و امروزه همه افراد مؤمن و متعهد در جامعه اسلامی باید مبلغ و مجری این فریضه الهی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار تصریح کرد: طبق روایات معصومین (ع) اگر در جامعه زکات پرداخت شود دیگر هیچ فقیر و نیازمندی در شهر و روستا پیدا نمی شود.

رئیس شورای زکات بخش صوفیان افزود: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی ، پرداخت زکات است که احیاء و ترویج این فریضه مقدس سبب توزیع عادلانه ثروت و باعث از بین رفتن شکاف طبقاتی در جامعه می گردد.

حجت الاسلام مردانی پور یادآور شد: مبالغ جمع آوری شده از بابت زکات باید در جهت رفع حوائج ضروری نیازمندان و فقرا همچون درمان ، جهیزیه و تحصیل هزینه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۱
zakat shabestar

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شبستر از برگزاری جلسه شورای زکات این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی ، امیر شبان شبستری با اعلام این خبر افزود : اولین جلسه شورای زکات شهرستان شبستر در سال جاری با حضور تمامی اعضا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار گردید.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه ابتدا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد زکات شهرستان شبستر در سال گذشته و برنامه ها و طرحهای پیش بینی شده در سال جاری اشاره شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده امام جمعه شهرستان شبستر یادآور شد: از مهمترین دستورات اسلام همچون اقامه نماز،پرداخت زکات است و امروزه نیز از اوجب واجبات تأثیرگذار در جامعه می باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زکات نه تنها در بعد مسائل معیشتی بلکه در جنبه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز تأثیرگذار می باشد و یکی از نمودهای حقیقی اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی ، پرداخت زکات است که با احیاء و ترویج آن می توانیم این امر و فریضه مقدس را به عنوان یک الگوی موفق در سطح جهان معرفی کنیم.

وی یادآور شد: زکات باید در خدمت فقرا و نیازمندان باشد و مأموریت ستاد زکات یک مأموریت جامع در فقرزدائی و ایجاد بستر مناسب فرهنگ اسلامی می باشد . احیاء زکات ، نه تنها باعث توسعه عمران و آبادی در شهرها و روستاها بوده بلکه مهمترین عامل برای زودودن فقر از چهره کسانی است که احساس فقر می نمایند.

گفتنی است در انتهای جلسه ، اعضای شورا موارد موردنیاز و موانع احتمالی در جمع آوری زکات را بیان کرده و نسبت به پیدا نمودن راه حل های مناسب و منطقی به بحث و تبادل نظر پرداختند . همچنین احکام مربوطه از سوی رئیس شورای زکات شهرستان به هریک از اعضاء تسلیم گردید.

همچین حکم حجت الاسلام والمسلمین موسوی بعنوان مسئول زکات شهرستان شبستر در این جلسه تنفیذ شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۰
zakat shabestar