شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده در جلسه شورای زکات ضمن تقدیر از تلاشهای تاثیرگذار دبیرخانه زکات شهرستان در عمومی ساختن معارف فریضه مهم زکات در سطح روستاها، اهتمام هر چه بیشتر ادارات و نهادهای ذی ربط به این واجب الهی را خواستار شد.

امام جمعه شهرستان شبستر رشد ۲۴ درصدی جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان از آگاه سازی مردم دانسته و افزود: همت و مجاهدت مبلغین و روحانیت و تشکیل شوراهای زکات روستایی و دخیل کردن معتمدین مردمی در جمع آوری و هزینه کرد، اعتماد و استقبال مردم شریف و متدین منطقه را در پی داشته است.


ایشان روند کلی تبلیغ و نشر زکات را مثبت بیان کرده و از عدم ارائه گزارش مالی برخی از موسسات خیریه گلایه و انتقاد نمود و تصریح کرد: دبیرخانه زکات بعنوان یک تشکل شرعی ، قانونی و حتی مقبول و دارای جایگاه میان مردم وظیفه  نظارت بر جمع آوری و هزینه کرد زکات را بر عهده دارد و همه موسسات خیریه موظف هستند گزارش عملکرد زکات خود را به این دبیرخانه ارائه دهند.


در ابتدای این جلسه امیر شبان شبستری نیز به ارائه آمار عملکرد ۹ ماهه زکات شهرستان شبستر پرداخت. وی خبر از جمع آوری 4 میلیارد ریال زکات در این شهرستان طی 9 ماه سال جاری خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.


دبیر شورای زکات شهرستان شبستر تصریح کرد: وجوهات جمع آوری شده زکات عموماً توسط شورای زکات روستاها و معتمدین محلّی و با نظارت روحانیون و ائمه جماعات مساجد، صرف امور خیرخواهانه شده به طوری که 64 درصد از 4 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده در صرف امور نیازمندان و مددجویان ( بسته غذایی، جهیزیه، کمک به تحصیل، درمان و احداث منازل مددجویان) و 36 درصد نیز در پروژه های عام المنفعه هزینه گردیده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی