شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

دبیر شورای زکات شهرستان شبستر:

پرداخت 6 میلیارد زکات توسط مردم شبستر در سال 95


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شبستر از جمع آوری بیش از 6میلیارد ریال زکات در این شهرستان طی سال 1395خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، امیر شبان با اعلام این خبر افزود: در اسلام مسأله زکات از اهمیت خاصی برخوردار است تا آنجا که در ردیف مهمترین عبادات قرار گرفته و در بسیاری از موارد با نماز همراه ذکر شده حتی شرط قبولی نماز شمرده شده است .

شبان، رشد 43 درصدی پرداخت زکات در سطح شهرستان در سال گذشتهدر مقایسه با سال 94را حاصل برنامه ریزی مدوّن دبیرخانه زکات شهرستان عنوان نمود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ، فرهنگ سازی مناسب و کارآمد ، همچنین اعزام هدفمند مبلغین و روحانیون به روستاهای سراسر شهرستان ، موجب افزایش اداء فریضه زکات توسط کشاورزان و باغداران گردیده است.

دبیر شورای زکات شهرستان شبستر تصریح کرد: وجوهات جمع آوری شده زکات توسط معمتدین محلّی و با نظارت روحانیون مقیم و مستقر در دبیرخانه زکات ، صرف امور خیرخواهانه شده، به طوری که 53درصد از 6میلیارد ریال زکات جمع آوری شده در اولویت اول صرف امور نیازمندان و فقرا ( بسته غذایی، جهیزیه، کمک به تحصیل، درمان، بهسازی منازل مددجویان) و 47درصد نیز در پروژه های عام المنفعه هزینه گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۴۶
zakat shabestar