شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۴۳
zakat shabestar


امام‌جمعه شبستر گفت: زکات ابزار مناسبی در جهت کاهش فقر و کمک به فقرا و مساکین و یک ابزار بسیار مناسب در جهت کمک به محرومین و کاهش فاصله طبقاتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، حجت‌الاسلام سیف‌علی محمدزاده در نشست شورای زکات  با تأکید بر ترویج امر زکات اظهار کرد: زکات امر الهی بوده و وظیفه تک‌تک مسلمانان و مسئولین ترویج این امر واجب است.

وی گفت: زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است و شبستر همواره یکی از شهرستان‌های برتر استان در پرداخت زکات بوده و این نشانه تدین و اعتقادات مردم مسلمان این شهرستان است.

امام‌جمعه شبستر افزود: زکات، ابزار مناسبی در جهت کاهش فقر و کمک به فقرا و مساکین و یک ابزار بسیار مناسب در جهت کمک به محرومین بوده و هدف زکات رفع فقر و کمک به کاهش فاصله طبقاتی است.

محمدزاده با تأکید بر تبلیغ و ترویج امر واجب زکات در جامعه عنوان کرد: باید با ترویج و تبلیغ مناسب، اهتمام جدی به این امر واجب الهی، میان مردم فرهنگ‌سازی شود.

وی اضافه کرد: زکات در انسجام‌بخشی به جامعه و حل کمبودهای زندگی مسلمانان و امورات جامعه تأثیرگذار بوده و ترویج این امر الهی نیازمند همکاری همه مسئولین و مردم است.

امام‌جمعه شبستر با بیان اینکه باید زکات در شهرها و روستاها جمع‌آوری‌شده و در همان مکان توزیع شود تصریح کرد: این یکی از مصادیق آتش به‌اختیار است که در جهت فقرزدایی و عمران و آبادانی شهرها و روستاها انجام می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: تمام امورات جامعه و مشکلات مردم را می‌توان با امر زکات تنظیم و در جهت عمران و آبادانی منطقه تلاش کرد.

امام‌جمعه شبستر با تقدیر از عاملین جمع‌آوری زکات در شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: عاملین زکات باید طبق موازین شرعی زکات را جمع‌آوری و توزیع کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شبستر نیز در این نشست با تقدیر از اعتماد مردم گفت: در سایه عنایات خداوند زکات به‌عنوان یک واجب الهی در شهرستان شبستر خوب پیش رفته است.

وی عنوان کرد: زکات نمودی از وجه مردم‌سالاری حکومت دینی است و باید از ظرفیت‌ها و برکات این امر الهی در پیشرفت جامعه و در فقرزدایی استفاده شود.

ایوب محمدی با اشاره به میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: در زکات فطره سال جاری بیش از 106 درصد رشد داشتیم و این رشد در سایه تلاش‌های علما و روحانیون شهرستان و همکاری رسانه‌ها است.

به گزارش تسنیم در پایان این نشست با حضور مسئول ستاد زکات شهرستان شبستر، احکام مسئولیتی اعضای شورای زکات شهر سیس اعطا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۸
zakat shabestar

مسئول ستاد زکات شهرستان شبستر:

20 تن میوه اهدایی باغداران شهرستان شبستر

میان مددجویان کمیته امداد توزیع شده است 


میوه زکات

حجت الاسلام موسوی از توزیع بیش از 20 تن میوه اهدایی خیرین در مردادماه خبر داد و تصریح کرد: میوه های دریافتی از باغداران نیکوکار شهرستان همان روز میان مددجویان توزیع می گردد.

وی افزود: مردم شریف و باغداران متدین شهرستان می توانند اقلام اهدایی خود را به ادارات کمیته امداد شبستر و صوفیان و مراکز نیکوکاری و همچنین بارفروشهای منتخب که بنر ستاد زکات در مقابل آنها نصب شده تحویل دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۱
zakat shabestar


همایش کشاورزان و دامداران

به همت شورای زکات شهرستان شبستر

با همکاری:

سپاه ناحیه شبستر

شهرداری و شورای اسلامی شهر سیس

جهاد کشاورزی شبستر

کمیته امداد شبستر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۴
zakat shabestar


رشد 106+ درصدی جمع آوری فطریه نسبت به سال 95

جمع آوری بیش از 2300 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره در شبستر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۰۷
zakat shabestar
دیدار دبیر و مسئول ستاد زکات شهرستان شبستر
 با شهردار و شورای اسلامی شهر وایقان
شهرداری وایقان
در این دیدار که در موضوع ساخت یک باب مسکن برای یکی از مددجویان برگزار شد، مهندس جعفری شهردار و ملک بخش عضو شورای اسلامی شهر وایقان قول مساعدت برای همکاری در این خصوص را دادند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۵۹
zakat shabestar

اطلاعیه ستاد زکات


شورای زکات شهرستان شبستر آماده دریافت زکات عموم کشاورزان مومن و متدین می باشد:

42428988

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۲
zakat shabestar