شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

به همت دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر جشن شکر گزاری باغداران وکشاورزان روستای شیخ ولی باحضور امام جمعه شهرستان ومدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین برگزار گردید....


به گزارش شبستر نیوز  قبل از ظهرامروز یکشنبه۱۶ شهریور ماه جشن شکر گزاری باغداران وکشاورزان روستای شیخ ولی باحضور امام جمعه شهرستان ومدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در  روستای شیخ ولی برگزار گردید.

حجت الاسلام محمد زاده در این همایش با بیان اهمیت پرداخت زکات گفت:انسان وقتی زکات مال خود را پرداخت  می کند ،قبل از آنکه افراد مستحق از آن بهره ببرند آن زکات عرش الهی رسیده  و متبرک می شود .


وی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) اظهار کرد :چهار اصل نماز ، احسان ،زکات و امر به معروف و نهی ازمنکر  از این امام بزرگواربرای ما به یادگار مانده است و  مقام معظم رهبری نیز به این امر اساسی تاکید فراوان دارندکه زکات می تواند در برنامه ریزی دولت تاثیرگذار باشد ودر امور محرومیت زدایی ، ازدواج ،عمران ،آبادی، احیای راه ها وآبادی شهر ها وروستاها از زکات استفاده شده  وآن عدالت اجتماعی که همه ما به آن مامور هستیم با به  اجرا گذاشتن  امر زکات محقق می شود.

امام جمعه شبستر  احیای امربه زکات را یکی از راههای اقتصاد مقاومتی دانست وگفت:این تاکید مقام معظم رهبری است وباید در برنامه های دولت قرار گیرد هرچند که از برادران وخواهرانی که در امر پرداخت زکات پیشقدم بوده اند تجلیل شد ولی مطمئن باشید که این لوح مادی این دنیاست ولوح معنوی را خداوند درآخرت در کنار پیامبر (ص) وائمه اطهار خواهد داد

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر کسی مال خود را با پرداخت زکات پاک کند،رحمت و برکت را در وجود ومال خود احساس می کند و آن موقع است که درگردن خود حق وحقوقی باقی نمی ماند.

سخنرانی مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان و تجلیل از کسانی که در پرداخت زکات پیشقدم بوده اند از مهم ترین برنامه های این همایش بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۰
zakat shabestar
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شبستر گفت: به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) مردم شهرهای شندآباد، خامنه، روستای کوشک و شیخ ولی از توابع شهرستان شبستر تعداد 80 اصله درخت مثمر گردو، هلو، آلبالو و گیلاس به عنوان طرح شجره طیبه وقف ستاد زکات کمیته امداد کردند.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی ، امیر شبان شبستری با اعلام این خبر افزود : با فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب ستاد زکات، حمایت و همکاری روحانیت معظم و نیک اندیشی مردم خیّر و مؤمن این شهرستان تعداد 80 اصله درخت در قالب طرح زکات مستحبی شجره طیبه وقف فقرا و نیازمندان شد.


وی تصریح کرد: ثمرات و میوه های این درختان همه ساله پس از جمع آوری میان فقرا و نیازمندان توزیع خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۰
zakat shabestar