شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مسئول اجرایی دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی پرداخت زکات فطره در شهرستان شبستر


حجت الاسلام والمسلمین موسوی در گفتگو با خبرنگاران با ذکر ۴۰ درصدی ساماندهی پرداخت زکات در سطح شهرستان شبستر تصریح کرد: بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون ریال از دبیرخانه شبستر شامل بخش مرکزی و تسوج و حدودا یک میلیارد ریال از دبیرخانه صوفیان فطریه جمع آوری شده که نسبت سال گذشته حداقل ۴۰ درصد رشد را نشان می دهد.


مشاور رییس اداره زکات استان جمع آوری زکات را از شوونات حاکمیتی نظام اسلامی دانسته و افزود: در عصر غیبت امام معصوم وظیفه جمع آوری زکات برعهده ولی فقیه بوده و این امر با حکم حکومتی  رهبر معظم انقلاب به دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد تفویض گشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۲
zakat shabestar


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۷
zakat shabestar

اطلاعیه مهم شورای زکات

🔸با تبریک حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر، پیرو سوالات تعدادی از مردم شریف شهرستان درخصوص واریز مبالغ فطریه به منظور کمک به سیل زدگان، ضمن تقدیر از حس همنوع دوستی مردم متدین به استحضار عموم می رساند:

🔺طبق فقه شیعه و موازین شرعی و  نظر مراجع معظم تقلید وجوهات زکات فطریه می بایست در محل جمع آوری شده به دست نیازمندان همان محل برسد.

🔺لذا شرعا امکان ارسال فطریه به سایر نقاط امکان نداشته و اجازه رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی و برخی از مراجع تقلید درخصوص اختصاص قسمتی از خمس می باشد نه زکات واجب و فطریه.

🔸دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر🔸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۸
zakat shabestar

جلسه کارگروه صدور مجوز زکات فطره برگزار گردید

کارگروه صدور مجوز زکات فطره

با حضور موسوی نماینده امام جمعه، سلمانیان نماینده فرماندار، سرهنگ بابایاری جانشین فرمانده انتظامی شهرستان، مهندس نریمانی رئیس اداره بهزیستی و مهندس محمدی رئیس کمیته امداد و دبیر شورای زکات جلسه کارگروه بررسی صلاحیت موسسات خیریه برای جمع آوری زکات فطره برگزار گردید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۱
zakat shabestar