شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

موافقت رهبری با اختصاص

 بخشی از زکات به وام قرض‌الحسنه

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اختصاص بخشی از زکات جمع‌آوری شده به وام قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات نیازمندان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، حسن عالمی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای عالی زکات کشور در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با  اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای عالی زکات وظیفه جمع‌آوری و مصرف  زکات را در کشور برعهده دارد، آورده است:  هزینه کرد زکات باید مطابق با احکام فقهی تعیین شده صورت پذیرد و این درحالیست که مشکلات برخی از نیازمندان و محرومان جامعه با دریافت وام قرض‌الحسنه  رفع می‌شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور در نهایت از امام خامنه‌ای درخواست کرده است تا کمیته امداد امام خمینی (ره) قسمتی از وجوهات زکات را به عنوان وام قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات نیازمندان استفاده کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز با تایید استفاده کمیته امداد از بخشی از زکات جمع‌آوری شده  به این امر موافقت کردند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، پیش از این نیز به اذن مقام معظم رهبری جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات با هدف کمک به اقشار نیازمند جامعه از آبان سال ۹۰ به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است.  طبق قانون،  زکات جمع‌آوری شده از مؤدیان هر منطقه برای افراد نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

سال گذشته زکات جمع‌آوری شده ۲۷۰ میلیارد تومان بود که این رقم در شش ماهه نخست امسال به ۲۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۰۹:۵۵
zakat shabestar

شورای زکات استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس شورای عالی زکات، مدیرکل امور اجرایی زکات و نماینده ولی فقیه و مدیرکل کمیته امداد این استان برگزار شد.           

                                                

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در شش‌ماهه نخست امسال در استان آذربایجان شرقی جمع‌آوری‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش‌یافته است.  

وی بابیان اینکه در سال جاری ۹۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای محرومان هزینه شده است، افزود: از هزار و ۶۱۰ روستای دارای اقلام مشمول زکات، کشاورزان هزار و ۲۰۳ روستا زکات خود را پرداخت می‌کنند.                                                                                             

کلامی با اشاره به اینکه شش هزار عامل افتخاری و ۶۰۸ مبلغ زکات در استان وجود دارد، بیان کرد: مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی امسال چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش‌یافته است.                  

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه امسال ۱۰۰ درصد زکات فطره جمع‌آوری‌شده برای محرومان هزینه شد، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده باید متناسب با نیازهای محرومان هزینه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۴
zakat shabestar