شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::
                                                                                            

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه ۹۰۰ شورای زکات در روستاهای استان آذربایجان شرقی تشکیل‌شده است، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از سه هزار نفر از عاملان زکات در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.                                                          

وی گفت: ساخت و تعمیر ۳۹ پروژه عمرانی ازجمله مسجد، حسینیه و غسالخانه، تأمین جهیزیه ۴۰ نوعروس، پرداخت کمک‌هزینه درمان ۷۰ بیمار و تحصیل ۲۴۰ دانش‌آموز نیازمند، ساخته و تعمیر ۹۷ واحد مسکونی مددجویان ازجمله هزینه‌های زکات برای امور محرومان در سال جاری بوده است.

آیت‌الله حسن عالمی رئیس شورای عالی زکات بابیان اینکه اگر زکات به‌درستی ادا شود فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند، گفت: زکات نقطه اتصال ثروتمندان و نیازمندان است . در ۱۰۰ آیه قرآن به اهمیت و جایگاه زکات تأکید شده است تا مردم به این اهمیت پی ببرند و زکات پرداخت کنند.                                                            

 آیت‌الله عالمی با تأکید به اینکه زکات پایه و اساس قبولی اعمال انسان است، بیان کرد: زکات در حد بیان امربه‌معروف واجب است و باید به‌صورت جدی تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.                  

وی بابیان اینکه باید اهمیت پرداخت زکات به مردم گفته شود، افزود: اگر زکات به‌نحوی‌که درآیات قرآن و روایات دینی آمده استخراج و اهمیت زکات برای مردم گفته شود به‌یقین مردم نیز بیشتر زکات پرداخت می‌کنند.                                                                                         

رئیس شورای عالی زکات با اشاره به احادیث و روایات اسلامی در مورد زکات، گفت: طبق فرمایش حضرت علی (ع) پرداخت صدقه ایمان انسان را از شر شیطان حفظ می‌کند و پرداخت زکات اموال او را از خطر نابود شدن ایمن می‌کند.                                                                         

حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز نیز گفت: اعضای شورای زکات، عاملان و مبلغان زکات فرهنگ‌سازی زکات را موردتوجه قرار دهند تا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.                                                

وی با انتقاد از اجرا نشدن قانون زکات پس از گذشت پنج سال، افزود: قانون زکات که در سال ۹۰ تصویب‌شده و آئین‌نامه این قانون ابلاغ‌شده است چرا پس از پنج سال هنوز اجرا نمی‌شود.          

نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات گفت: طبق قانون تنها متولی جمع‌آوری زکات در کشور کمیته امداد است که به شکل شورایی و با نظارت ائمه جمعه استان و شهرستان‌ها زکات را جمع‌آوری و برای نیازمندان هزینه می‌کند.                                                                   

انتظاری بر لزوم همکاری مدیران کمیته امداد با مبلغان زکات تأکید کرد و افزود: در صورت ارتباط بین بخشی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات توسط مبلغان و استفاده مناسب از ظرفیت‌های زکات می‌توان گفت که در زکات توفیق حاصل‌شده است.                                                         

مدیرکل امور اجرایی زکات بابیان اینکه فقرا در هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده اولویت‌دارند، گفت: اگر نیازهای مددجویان را به‌درستی تشخیص دهیم و شناخت کامل از نیازها داشته باشیم بهتر می‌توانیم زکات جمع‌آوری‌شده رابین محرومان توزیع کنیم.                                        

وی تکمیل بانک اطلاعاتی مؤدیان و عاملان زکات را خواستار شد و افزود: تشکیل شورای زکات در روستاها نسخه شفابخش در جمع‌آوری زکات است و باید معتمدترین افراد عضو شورای زکات روستاها شوند.       

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی