شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::


امام‌جمعه شبستر گفت: زکات ابزار مناسبی در جهت کاهش فقر و کمک به فقرا و مساکین و یک ابزار بسیار مناسب در جهت کمک به محرومین و کاهش فاصله طبقاتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، حجت‌الاسلام سیف‌علی محمدزاده در نشست شورای زکات  با تأکید بر ترویج امر زکات اظهار کرد: زکات امر الهی بوده و وظیفه تک‌تک مسلمانان و مسئولین ترویج این امر واجب است.

وی گفت: زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است و شبستر همواره یکی از شهرستان‌های برتر استان در پرداخت زکات بوده و این نشانه تدین و اعتقادات مردم مسلمان این شهرستان است.

امام‌جمعه شبستر افزود: زکات، ابزار مناسبی در جهت کاهش فقر و کمک به فقرا و مساکین و یک ابزار بسیار مناسب در جهت کمک به محرومین بوده و هدف زکات رفع فقر و کمک به کاهش فاصله طبقاتی است.

محمدزاده با تأکید بر تبلیغ و ترویج امر واجب زکات در جامعه عنوان کرد: باید با ترویج و تبلیغ مناسب، اهتمام جدی به این امر واجب الهی، میان مردم فرهنگ‌سازی شود.

وی اضافه کرد: زکات در انسجام‌بخشی به جامعه و حل کمبودهای زندگی مسلمانان و امورات جامعه تأثیرگذار بوده و ترویج این امر الهی نیازمند همکاری همه مسئولین و مردم است.

امام‌جمعه شبستر با بیان اینکه باید زکات در شهرها و روستاها جمع‌آوری‌شده و در همان مکان توزیع شود تصریح کرد: این یکی از مصادیق آتش به‌اختیار است که در جهت فقرزدایی و عمران و آبادانی شهرها و روستاها انجام می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: تمام امورات جامعه و مشکلات مردم را می‌توان با امر زکات تنظیم و در جهت عمران و آبادانی منطقه تلاش کرد.

امام‌جمعه شبستر با تقدیر از عاملین جمع‌آوری زکات در شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: عاملین زکات باید طبق موازین شرعی زکات را جمع‌آوری و توزیع کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شبستر نیز در این نشست با تقدیر از اعتماد مردم گفت: در سایه عنایات خداوند زکات به‌عنوان یک واجب الهی در شهرستان شبستر خوب پیش رفته است.

وی عنوان کرد: زکات نمودی از وجه مردم‌سالاری حکومت دینی است و باید از ظرفیت‌ها و برکات این امر الهی در پیشرفت جامعه و در فقرزدایی استفاده شود.

ایوب محمدی با اشاره به میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: در زکات فطره سال جاری بیش از 106 درصد رشد داشتیم و این رشد در سایه تلاش‌های علما و روحانیون شهرستان و همکاری رسانه‌ها است.

به گزارش تسنیم در پایان این نشست با حضور مسئول ستاد زکات شهرستان شبستر، احکام مسئولیتی اعضای شورای زکات شهر سیس اعطا شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی