شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر

اخبار فعالیتها و عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان شبستر

شورای زکات شهرستان شبستر
بسم الله الرحمن الرحیم

« اَلَّذینَ اِن مَکَّناهُم فِی الاَرضِ اَقامُو الصَّلوه وَ آتوالزکاه وَامره بالمَعروف وَ نهوا عَن المُنکر وَ لله عاقبه الاُمور »

« کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم نماز برپامی دارند و زکات می دهند و (دیگران را) به خوبی ها دعوت می کنند و از بدی ها باز می دارند و پایان همه امور برای خداست » « قرآن کریم سوره حج آیه 41 »

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است ، انتظار و امید است که این عزیزان دراین میدان جدید نیز گام نهند و همه کسانی که می توانند در ترویج و تبیین و تحقق مسئله زکات خدمتی ارائه کنند بی درنگ دامن همت به کمر زنند و از خود صدقه جاریه ای بر جای نهند .

::::::::::::دبیرخانه شورای زکات آماده دریافت زکات مردم مؤمن و متعهد شهرستان شبستر می باشد.
42428988:::::::::::

08149967916711309843.jpg                                               امام جمعه شهرستان شبستر:

                  فرهنگ پرداخت زکات باید به یک اعتقاد عمومی تبدیل شود

 

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده در جلسه مسئولین زکات منطقه 3 کمیته امداد استان که با حضور شهرستانهای شبستر، جلفا و مرند برگزار شده بود، احیاء فرهنگ زکات را ترویج حس وظیفه شناسی و عطوفت در جامعه دانسته و تصریح کرد: احیاء فرهنگ زکات یعنی احیاء حس وظیفه شناسی که دنبال خود عطوفت و محبت را در جامعه ترویج و تقویت می کند.

رئیس شورای زکات شهرستان شبستر عامل و مروج بودن زکات را یکی از خصایص و مسئولیت های انبیاء بیان نموده و عنوان کردند: کسانی که مروج و مبلغ این فریضه الهی هستند منتصب به صفات انبیاء بوده اند و این جای خوشحالی داشته و بنظر بنده باید از تمام ظرفیت دستگاهها و نهادها در امر ترویج این فریضه الهی شناسایی و سود جست.

وی افزود: ترویج فریضه زکات یک مسئولیت و ماموریت مهم برای روحانیت بوده و اهمیت آن به اندازه جهاد فی سبیل الله می باشد.

امام جمعه شهرستان شبستر با تقدیر و تشکر از مسئولین دبیرخانه زکات این شهرستان روند و تحول ایجاد شده در ترویج و جمع آوری این فریضه را خوب و قابل تقدیر توصیف نموده و افزود: عامل موفقیت دبیرخانه زکات تشکیل شوراهای زکات روستایی و به پای کارکشاندن مردم بوده و نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز این طرح باید اجرا شود. بنده به سایر ستادهای شهرستان از جمعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز توصیه میکنم در این موضوع روند ستاد زکات شناخته و آن را پی بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی